close
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
×
POPUP!
Ilustracja: Godło Państwowe
Flaga unii

Tu wizje
nabierają
kształtu!

PolskiAngielskiNiemiecki

Wyniki konsultacjiDrukuj

Przebudowa ul. kamiennej - wyniki konsultacji


Dla poprawienia stanu obecnie wyeksploatowanej nawierzchni jezdni i ciągu pieszo-rowerowego oraz w celu podniesienia bezpieczeństwa użytkowników, Zarząd Dróg i Zieleni w Pile zlecił wykonanie projektu przebudowy ulicy Kamiennej. Zaprojektowaną przebudowę planuje się na odcinku od Al. Wojska Polskiego do ul. Agatowej.

Opracowana dokumentacja projektowa przewiduje m.in. wzmocnienie podbudowy oraz ułożenie nowej nawierzchni jezdni, a wzdłuż przebudowanej jezdni wykonany zostanie ciąg pieszo-rowerowy. Dążąc do upłynnienia ruchu przewidziano budowę zatok autobusowych, a celem podniesienia bezpieczeństwa zaprojektowano przejścia dla pieszych oraz oświetlenie jezdni i ciągu pieszo-rowerowego. Realizacja tych prac przewidziana jest na lata najbliższe.

Osoby zainteresowane wniesieniem opinii, mogły przez jeden miesiąc od dnia 24 stycznia 2014 r. kierować swoje wnioski i uwagi.

W ramach konsultacji zgłoszono osiem opinii podnoszących nastepujące zagadnienia:

  1. Wprowadzić do projektu przebudowę zjazdów indywidualnych z ulicy do istniejących posesji.
  2. Zaprojektować zjazd i przejście dla pieszych na teren boiska.
  3. Dokonać zmiany lokalizacji dwóch zatok autobusowych posadowionych w km 0+164 str. L i w km 1+135,70 str. P.
  4. Zaprojektować połączenie drogi pieszo-rowerowej jako tzw. czwarty wlot na skrzyżowaniach ul. Kamiennej z ulicą Rubinową, Szafirową oraz Agatową.
  5. Skorygować przebieg drogi dla rowerów i pieszych w rejonie zatok autobusowych, tak aby możliwe było ustawienie latarni, znaków drogowych i słupków przystankowych zachowując wymagane skrajnie.
  6. Dokonać wyokrąglenia krawędzi ścieżki rowerowej.
  7. Rodzaj zastosowanej nawierzchni na drodze dla rowerów i pieszych. 
  8. Wyznaczenie obok przejścia dla pieszych w ciągu drogi rowerowej na Działki Zalesie (wzdłuż al. Wojska Polskiego) przejazdu rowerowego aby nie było konieczności zsiadania z roweru.
  9. Projekt nie rozwiązuje problemów dotyczących funkcjonowania węzła drogowego ulic: Kamienna – Wypoczynkowa – al. Wojska Polskiego.
  10. Ścieżka pieszo-rowerowa na wysokości osiedla została zaplanowana w obniżeniu terenu – może być okresowo zalewana wodami opadowymi i roztopowymi. Postuluje się przeniesienie ścieżki na nasyp lub wykonanie rowów odwadniających.
  11. Brak obsługi posesji nr 29 i 31 przy ul. Kamiennej. Proponuje się wykonanie odrębnej drogi obsługującej w/w posesje oraz sklep.
  12. Dokonać zmiany niwelety – pochylenia poprzecznego jezdni na jednostronne na łuku drogi na wysokości lasu.
  13. Wprowadzenie linii ciągłej na jezdni na w/w odcinku.
  14. Zamontowanie odbojnic na tymże łuku celem ochrony pieszych i rowerzystów.
  15. Wykonanie chodnika w pasie drogowym na długości działki nr 39.

W odpowiedzi na te zgłoszenia, informujemy:

  1. Nieuwzględnione zjazdy do istniejących posesji zostaną wprowadzone przez Projektanta do realizowanego projektu. 
  2. Zjazd do boiska zostanie uwzględniony w km 1+425.
  3. Wniosek w tej sprawie zostanie dogłębnie przeanalizowany przez Projektanta.
  4. Wniosek został uwzględniony. Połączenia z wymienionymi ulicami zostaną doprojektowane.
  5. Wniosek został uwzględniony.
  6. Wniosek został uwzględniony.
  7. Na drodze dla rowerów i pieszych zastosowano nawierzchnię z mieszanki mineralnej 0/8 na bazie lepiszcza syntetycznego – koloru czerwonego.
  8. Wniosek został przekazany Projektantowi cele powtórnej analizy - czy dopuścić do przejazdu rowerem przez ulicę Kamienną z pierwszeństwem.
  9. Rozwiązanie to będzie rozpatrzone przy oddzielnym projektowaniu tego skrzyżowania.
  10. W dokumentacji zostanie ujęte odtworzenie rowu odwadniającego na długości ścieżki w pasie pomiędzy jezdnią a ciągiem pieszo – rowerowym.
  11. Zostanie rozważone wybudowanie odrębnej drogi serwisowej do obsługi posesji 29 i 31 oraz sklepu. 
  12. Na przedmiotowym łuku zostanie zmieniony spadek poprzeczny dwustronny na spadek poprzeczny jednostronny.
  13. Linia ciągła została uwzględniona w projekcie organizacji ruchu.
  14. Wniosek nieuwzględniony. Przedmiotowy odcinek drogi przebiega przez teren zabudowany z obowiązującą prędkością do 50 km/h. 
  15. Wniosek uwzględniony. Na długości dz. nr 39 chodnik zostanie doprojektowany.


opr. D.Strugała
źródło: ZDiZ Piła

 

cofnij >>

Partnerzy