Na skróty
- Konkursy Prezydenta Miasta Piły
- Patronaty Prezydenta
- Zainwestuj w Pile
- Infrastruktura drogowa
- Przetargi - Nieruchomości
- Rewitalizacja
- Organizacje pozarządowe
- Jednostki pomocnicze - osiedla
- Fundusze europejskie
- Fundusze krajowe
- Fundusze województwa wielkopolskiego
- Linki tu jesteśmy
- E-Mapa
- Informacje dla niepełnosprawnych
- Z pierwszej ręki
- Sesja Rady Miasta
- Zwierzęta zaginione/znalezione na terenie Gminy
- W rytmie miasta
- Deklaracja dostępności
Regionalne Centrum Kultury w Pile z nowym logo
14.10.2015
DrukujPodczas prezentacji jesiennego programu kulturalnego, dyrekcja Regionalnego Centrum Kultury w Pile zaprezentowała także nowy logotyp.
Zmiana wizerunkowa centrum kultury trwa już od kilku lat. Pierwszy był konkurs i zmiana nazwy, poszerzono ofertę. Zmiany nastąpiły także w samym budynku. Dziś w Regionalnym Centrum Kultury jest nowe nagłośnienie, kino cyfrowe, budynek przeszedł głęboką termomodernizację. Przy tej okazji przywrócono oryginalną kolorystykę teatru miejskiego.
Logotyp zaprojektował Rafał Fronda - pilanin pracujący w Poznaniu, związany z branżą kreatywną, poligrafią i grafiką. Zmiana logotypu nastąpiła dzięki współpracy Regionalnego Centrum Kultury z TV Asta. - Spółka TV ASTA jako wieloletni partner RCK, zdecydowała się wspomóc tak szacowną instytucję i bezpłatnie przekazać prawa do nowego logo, wykonanego na jej zlecenie. Pilską telewizję cieszy fakt, że nowy znak Regionalnego Centrum Kultury będzie prezentował się zdecydowanie korzystniej na wszelkich materiałach graficznych i wideo. – mówi Tomasz Janczar kierownik ds. sprzedaży i marketingu TV Asta.
- Celem rebrandingu była ewolucja na pograniczu rewolucji. Wyzwaniem było przedstawienie wszystkich elementów poprzedniego znaku graficznego w najlepszej i uproszczonej formie. Zbyt dużo szczegółów sprawiłoby, że logo nie spełniałoby swojej roli. Z kolei za mało szczegółów - nie każdy mógłby się zorientować co to jest. Na wczesnych etapach szukania inspiracji w klimatach industrialnych (nawiązanie do Fabryki) pojawił się element blachy z wytłoczeniami oraz mocnego nawiązania do grilla Samochodowego.
Przez cały proces twórczy trzeba było pamiętać o bardzo ważnym założeniu - logo miało się dać łatwo odtworzyć w różnych warunkach, w różnych formatach. Wyszło tak, że mamy ewolucję w formie, a rewolucję w jakości. Logo idealnie wpisuje się w minimalistyczny i nowoczesny klimat logotypów, które od kilku lat pojawiają się w naszej przestrzeni publicznej (w formie szyldów czy też reklam) i nie szpecą jej, a dyskretnie wzbogacają. – podsumowuje biuro marketingu TV Asta.
Dorota Semenov
rzecznik prasowy
UM Piła