×
POPUP!
Ilustracja: Godło Państwowe
Flaga unii

Tu wizje
nabierają
kształtu!

PolskiAngielskiNiemiecki

Regionalne Centrum Kultury w Pile z nowym logo
14.10.2015

Drukuj

Podczas prezentacji jesiennego programu kulturalnego, dyrekcja Regionalnego Centrum Kultury w Pile zaprezentowała także nowy logotyp.


Zmiana wizerunkowa centrum kultury trwa już od kilku lat. Pierwszy był konkurs i  zmiana nazwy, poszerzono ofertę. Zmiany nastąpiły także w samym budynku. Dziś w Regionalnym Centrum Kultury jest nowe nagłośnienie, kino cyfrowe, budynek przeszedł głęboką termomodernizację. Przy tej okazji przywrócono oryginalną kolorystykę teatru miejskiego.

Logotyp zaprojektował Rafał Fronda - pilanin pracujący w Poznaniu, związany z branżą kreatywną, poligrafią i grafiką. Zmiana logotypu nastąpiła dzięki współpracy Regionalnego Centrum Kultury z TV Asta. - Spółka TV ASTA jako wieloletni partner RCK, zdecydowała się wspomóc tak szacowną instytucję i bezpłatnie przekazać prawa do nowego logo, wykonanego na jej zlecenie. Pilską telewizję cieszy fakt, że nowy znak Regionalnego Centrum Kultury będzie prezentował się zdecydowanie korzystniej na wszelkich materiałach graficznych i wideo. – mówi Tomasz Janczar kierownik ds. sprzedaży i marketingu TV Asta.

- Celem  rebrandingu była ewolucja na pograniczu rewolucji. Wyzwaniem było przedstawienie wszystkich elementów poprzedniego znaku graficznego w najlepszej i uproszczonej formie. Zbyt dużo szczegółów sprawiłoby, że logo  nie spełniałoby swojej roli. Z kolei za mało szczegółów - nie każdy mógłby się zorientować co to jest. Na wczesnych etapach szukania inspiracji w klimatach industrialnych (nawiązanie do Fabryki) pojawił się element blachy z wytłoczeniami oraz mocnego nawiązania do grilla Samochodowego.

Przez cały proces twórczy trzeba było pamiętać o bardzo ważnym założeniu - logo miało się dać łatwo odtworzyć w różnych warunkach, w różnych formatach. Wyszło tak, że mamy ewolucję w formie, a rewolucję w jakości. Logo idealnie wpisuje się w minimalistyczny i nowoczesny klimat logotypów, które od kilku lat pojawiają się w naszej przestrzeni publicznej (w formie szyldów czy też reklam) i nie szpecą jej, a dyskretnie wzbogacają. – podsumowuje biuro marketingu TV Asta.

Dorota Semenov
rzecznik prasowy
UM Piła

Partnerzy