Na skróty
- Konkursy Prezydenta Miasta Piły
- Patronaty Prezydenta
- Zainwestuj w Pile
- Infrastruktura drogowa
- Przetargi - Nieruchomości
- Rewitalizacja
- Organizacje pozarządowe
- Jednostki pomocnicze - osiedla
- Fundusze europejskie
- Fundusze krajowe
- Fundusze województwa wielkopolskiego
- Linki tu jesteśmy
- E-Mapa
- Informacje dla niepełnosprawnych
- Z pierwszej ręki
- Sesja Rady Miasta
- Zwierzęta zaginione/znalezione na terenie Gminy
- W rytmie miasta
- Deklaracja dostępności
Przypominamy, że obowiązuje uchwała krajobrazowa
31.12.2020
DrukujUwaga reklamodawcy i reklamujący się! Przypominamy, że od 2 września bieżącego roku, w Pile obowiązują nowe zasady umieszczania w przestrzeni miejskiej: reklam w tym bilbordów oraz szyldów. Nowe reguły umieszczania na terenie miasta materiałów promocyjnych i reklamujących, określa uchwała krajobrazowa, którą Rada Miasta Piły przyjęła 28 kwietnia bieżącego roku. Zachęcamy do zapoznania się z jej zapisami, bowiem reklamy w tym bilbordy i szyldy umieszczone niezgodnie z przepisami, będą musiały zostać usunięte.
Przypomnijmy, że założenia i zasady funkcjonowania reklam w miejskiej przestrzeni publicznej, zawarte w projekcie tak zwanej „uchwały krajobrazowej”, oparte są na przepisach ustawy przyjętej przez parlament w 2015 roku. Celem przyjętych przez radnych nowych regulacji, jest natomiast uporządkowanie i ochrona przestrzeni publicznej w Pile – w tym obiektów zabytkowych. Warto podkreślić, że zasady na jakich w Pile można umieszczać reklamy bilbordy i szyldy, zostały zgodnie z przepisami przesłane do zaopiniowania przez podmioty gospodarcze i instytucje, a następnie wyłożone do publicznego wglądu. Dodajmy także, że proces wprowadzania w życie zapisów uchwały jest długotrwały i pozwala właścicielom reklam wypełnić obowiązujące umowy. Z tym zastrzeżeniem jednak, że dotyczy to wyłącznie reklam postawionych legalnie. Wszystkie inne, postawione bez wymaganej zgody i bez wymaganej przepisami dokumentacji, będą musiały zniknąć natychmiast. Przypomnijmy także, że część przepisów uchwały Nr XXIV/255/20 Rady Miasta Piły z dnia 28 kwietnia 2020 r. w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych z jakich mogą być wykonane, dotyczy całego obszaru miasta, a inne poszczególnych obszarów, których w uchwale wyznaczono sześć.
Dla całego miasta bez względu na obszar:
- działka nowej zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej bez ogrodzenia lub w postaci żywopłotu;
- dla nowej zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej ogrodzenie od frontu działki ażurowe lub w postaci żywopłotu;
- budynki użyteczności publicznej (szkoły, przedszkola, żłobki, urzędy itp.) pozbawione reklam;
- zaklejanie witryn obiektów handlowych i usługowych ograniczone (dozwolone będzie wykorzystanie na cele reklamowe 20 procent powierzchni);
- płoty (ogrodzenia), balkony, balustrady, loggie, mosty, kładki, słupy i obiekty infrastruktury technicznej, wolne od reklam;
- zakaz umieszczania reklam na zaparkowanych pojazdach, przyczepach, wózkach oraz urządzeniach dmuchanych;
- będzie można umieszczać reklamy na rusztowaniach, w czasie trwania remontów lub prac budowlanych;
- nakaz umieszczania zbiorczych szyldów na budynkach, w których funkcjonuje wiele firm (np. biurowce, budynki usługowe) lub w postaci pylonów umieszczanych na działce;
Obszar 1 – centrum
- na elewacjach budynków będzie można umieszczać wyłącznie szyldy (informacje o prowadzonej w danym miejscu działalności gospodarczej) w parterach budynków;
- neony – zostaną zachowane w tej formie jakiej są i dopuszczone nowe;
Obszar 2 – śródmieście
- na elewacjach budynków reklamy w tym szyldy będzie można umieszczać wyłącznie w parterach budynków;
Obszar 3 - tereny zurbanizowane i przeznaczone do zabudowy
- na budynkach mieszkalnych wielorodzinnych reklamy będzie można umieszczać wyłącznie na szczytowych ścianach bez okien;
Obszar 4 – trasy wjazdowych do miasta
-projekt przewiduje wydzielenie wzdłuż dróg wjazdowych do miasta pasów, wyłączonych z umieszczania reklam ze względów bezpieczeństwa,
Obszar 5 - tereny zielone (lasy, parki, ogrody działkowe)
- wyłączone z umieszczania jakichkolwiek reklam z wyjątkiem parków w tym terenów rekreacyjnych wzdłuż rzeki Gwdy;
Obszar 6 – centra handlowe i sportowe (17 stref na terenie miasta)
- będzie można umieszczać reklamy w tym wielkogabarytowe ;
Pełna treść uchwały dostępna na stronie: http://bip.pila.pl/content.php?cms_id=14866