Na skróty
- Konkursy Prezydenta Miasta Piły
- Patronaty Prezydenta
- Zainwestuj w Pile
- Infrastruktura drogowa
- Przetargi - Nieruchomości
- Rewitalizacja
- Organizacje pozarządowe
- Jednostki pomocnicze - osiedla
- Fundusze europejskie
- Fundusze krajowe
- Fundusze województwa wielkopolskiego
- Linki tu jesteśmy
- E-Mapa
- Informacje dla niepełnosprawnych
- Z pierwszej ręki
- Sesja Rady Miasta
- Zwierzęta zaginione/znalezione na terenie Gminy
- W rytmie miasta
- Deklaracja dostępności
Przestrzeń publiczna będzie bardziej uporządkowana
07.01.2016
DrukujWe wrześniu 2015 Parlament uchwalił Ustawę Krajobrazową. Wyposaża ona gminy w możliwość podejmowania stosownych uchwał, które określą zasady i warunki sytuowania na terenie gminy obiektów małej architektury, tablic reklamowych, urządzeń reklamowych, ogrodzeń, ich gabarytów oraz materiałów z jakich mogą być wykonane.
Ta zmiana jest oczekiwana od bardzo dawna. Wiele lat mówiło się o szpeceniu przestrzeni publicznej w miastach. Centra miast często są przesycone natłokiem informacji, przez co te, są zupełnie nieczytelne. Do tej pory brakowało nam narzędzi pomocnych do tego, abyśmy mogli - w sposób racjonalny, zgodny z prawem, zgodny z interesem wszystkich stron - ucywilizować przestrzeń.
Podpisane zarządzanie w sprawie powołania zespołu. Jest pierwszym krokiem w kierunku podjęcia uchwały regulującej te zagadnienia. Dokument ten będziemy konsultować z mieszkańcami i przedsiębiorcami działającymi w branży reklamowej. Prace zespołu odpowiedzą nam jakiego typu reklamy będziemy mogli stosować w przestrzeni publicznej.
Apeluję do tych wszystkich, którzy planują zainstalowanie w mieście kolejnych urządzeń do prezentacji reklamy, aby się wstrzymali. Uchwała będzie działała z mocą wykonawczą również do przestrzeni zagospodarowanej przed wejściem jej w życie. Zachęcamy do wstrzemięźliwości w sytuowaniu kolejnych obiektów – prosił podczas konferencji prezydent Piotr Głowski.
W uchwale będzie wpisany minimum roczny termin na dostosowanie się właścicieli obiektów do jej zapisów. Nie chcemy osiągnąć niczego więcej poza regulacją zmian w przestrzeni. Nie liczymy na osiąganie żadnych dodatkowych korzyści finansowych.
Będziemy na pewno dążyć do ograniczenia ilości reklam. Udowodniono, że nie ilość, a jakość robi swoje. Odpowiemy sobie na pytanie czy chcemy pozbawić części miasta reklam w sposób zupełny, czy pozostawiamy pojedyncze punkty. Czy określimy kolorystykę i formę reklam. Takie możliwości daje ustawa krajobrazowa – dodaje prezydent.
Bartosz Mirowski