Na skróty
- Konkursy Prezydenta Miasta Piły
- Patronaty Prezydenta
- Zainwestuj w Pile
- Infrastruktura drogowa
- Przetargi - Nieruchomości
- Rewitalizacja
- Organizacje pozarządowe
- Jednostki pomocnicze - osiedla
- Fundusze europejskie
- Fundusze krajowe
- Fundusze województwa wielkopolskiego
- Linki tu jesteśmy
- E-Mapa
- Informacje dla niepełnosprawnych
- Z pierwszej ręki
- Sesja Rady Miasta
- Zwierzęta zaginione/znalezione na terenie Gminy
- W rytmie miasta
- Deklaracja dostępności
Projekt Erasmus + „Nauka w naszych małych rękach”.
12.01.2017
DrukujZastępca Prezydenta Beata Dudzińska oraz Dyrektor Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu Sebastian Dzikowski spotkali się dzisiaj w Urzędzie Miasta z zagranicznymi gośćmi – 9 nauczycielami z Estonii, Grecji, Turcji i Włoch, którzy przyjechali do Polski na zaproszenie Szkoły Podstawowej nr 12 z Oddziałami Integracyjnymi.
Spotkanie w Urzędzie Miasta było okazją do przedstawienia informacji o miastach uczestniczących w projekcie oraz wymiany doświadczeń na temat systemów edukacji obowiązujących w poszczególnych państwach.
Wizyta nauczycieli w Polsce to pierwsze spotkanie w ramach wspólnie realizowanego międzynarodowego projektu Erasmus+ SCIENCE IN OUR LITTLE HANDS - „Nauka w naszych małych rękach”.
W sierpniu 2016 roku Szkoła Podstawowa Nr 12 z Oddziałami Integracyjnymi w Pile otrzymała aprobatę Narodowej Agencji FRSE na koordynowanie projektu Erasmus+ otrzymując na jego realizację 27 600 euro.
Projekt dotyczy opracowania i wdrażania innowacyjnych metod w nauczaniu przyrody, matematyki, informatyki i języka angielskiego naszych najmłodszych uczniów w edukacji wczesnoszkolnej. W trakcie kolejnych dwóch lat, wraz z SP nr 12, projekt realizować będą szkoły z Estonii, Grecji, Włoch i Turcji. Pomysł projektu zrodził się z potrzeby udoskonalania metod łączenia praktycznej wiedzy / przeprowadzanych doświadczeń i wiedzy teoretycznej u najmłodszych uczniów. Zarówno praktyczna i teoretyczna wiedza są ważnymi etapami nauki, muszą one być połączone, aby zapewnić dzieciom efektywne uczenie się w młodym wieku. Celem jest, aby połączyć te rodzaje wiedzy i stworzyć uczniom jak najlepsze warunki nabywania wiadomości i umiejętności oraz zwrócić uwagę uczniów i środowisk w poszczególnych krajach na problemy z tym związane.
Szkoły partnerskie reprezentowali:
Grecja: Stergiani Koutsianou i Ioanna Georgiadou
Turcja: Dogukan Sayan I Belkis Ates
Włochy: Giovanni Carnazza, Carla Zinni i Maria Dolores Veronesi
Estonia: Natalja Saleznjova i Marta Shilova
Polska: Marcin Borowicz, Magdalena Zarańska, Dominika Kowalska, Maria Golecka, Łukasz Kowalewski, Bartosz Ćwikliński
J. Oburota
Informacje o projekcie - na podstawie komunikatu prasowego Szkoły Podstawowej nr 12 w Pile.