×
POPUP!
Ilustracja: Godło Państwowe
Flaga unii

Tu wizje
nabierają
kształtu!

PolskiAngielskiNiemiecki

Ponad 100 tys. zł dla pilskich szkół
26.08.2015

Drukuj

Podczas konferencji prasowej, jaka miała miejsce 25 sierpnia 2015 r. zastępca prezydenta Piły Beata Dudzińska poinformowała o pozyskanych środkach z Ministerstwa Edukacji Narodowej na dofinansowanie JST.

Gmina Piła otrzymała 55 tys. zł na wyposażenie gabinetów profilaktyki zdrowotnej i pomocy przedlekarskiej w szkołach, które mają zagwarantowane godziny płatne przez NFZ dla pielęgniarek bądź lekarzy. Środki zostaną podzielone pomiędzy wszystkie publiczne szkoły podstawowe i gimnazja. Szkoły zakupią m.in.: kozetki, parawany, wagi medyczne, stoliki zabiegowe, szafy medyczne, krzesła, regały, lodówki, torby sanitarne, apteczki, ciśnieniomierze, termometry, tablice okulistyczne, lampy bakteriobójcze.

Kolejne dofinansowanie, to także kwota ponad 50 tys. zł przeznaczona na dofinansowanie zakupu sprzętu szkolnego i pomocy dydaktycznych szkół podstawowych ogólnodostępnych prowadzących edukację włączającą.

Edukację taką w Pile prowadzą: Szkoła podstawowa nr 4, 5, 7 oraz Zespoły Szkół nr 1 - 3.

Szkoły zakupią m.in.: tablice multimedialne, zestawy mobilne do pracy z dziećmi z orzeczeniami, projektory, zestawy nagłaśniające, wizualizery, oprogramowanie interaktywne, gry edukacyjne, drobne pomoce dydaktyczne (zestawy pomocy do ortografii, logopedii, puzzle multimedialne, podświetlane globusy, domina, kreatywne teatry ect.)
Edukacja włączająca, wychodząc z założenia, że wszystkie dzieci (także te z niepełnosprawnościami) mogą i mają prawo uczyć się w szkołach ogólnodostępnych, najbliższych miejsca zamieszkania – koncentruje się na tym, jak je efektywnie uczyć i jak zapewnić im poczucie przynależności do zbiorowości szkolnej. Idea edukacji włączającej opiera się na społecznym modelu niepełnosprawności, w myśl którego to nie dziecko należy zmieniać i przystosowywać do systemu szkolnego, lecz odwrotnie – szkoła i system nauczania musi się zmienić tak, by wyjść naprzeciw indywidualnym potrzebom wszystkich dzieci – i sprawnych i niepełnosprawnych. Włączanie nie oznacza więc asymilacji, tzn. podciągania wszystkich dzieci do jednego wzorca. Podstawową jego zasadą jest elastyczność – tzn. uznanie, że dzieci mogą uczyć się w różnym tempie, a nauczyciele powinni umieć wspierać ich naukę w sposób dostosowany do ich zróżnicowanych potrzeb, uzdolnień i tempa rozwoju.

Partnerzy