Na skróty
- Konkursy Prezydenta Miasta Piły
- Patronaty Prezydenta
- Zainwestuj w Pile
- Infrastruktura drogowa
- Przetargi - Nieruchomości
- Rewitalizacja
- Organizacje pozarządowe
- Jednostki pomocnicze - osiedla
- Fundusze europejskie
- Fundusze krajowe
- Fundusze województwa wielkopolskiego
- Linki tu jesteśmy
- E-Mapa
- Informacje dla niepełnosprawnych
- Z pierwszej ręki
- Sesja Rady Miasta
- Zwierzęta zaginione/znalezione na terenie Gminy
- W rytmie miasta
- Deklaracja dostępności
Pilski Budżet Obywatelski 2019
27.06.2018
DrukujRozpoczęła się kolejna – szósta edycja Pilskiego Budżetu Obywatelskiego. Mieszkańcy znowu mogą zadecydować o przeznaczeniu trzech milionów złotych. Swoje pomysły może zgłosić każdy pilanin, Termin zgłoszeń upływa 27 lipca br.
Podobnie, jak w poprzednich latach projekty będą podzielone na dwie grupy. Pierwsza to zadania, których koszt realizacji wyniesie do 30 tys. zł, koszt realizacji zadań umieszczonych w drugiej grupie, powinien zmieścić się w przedziale 30 tys. zł do 300 tys. zł. Zgodnie z zasadami na każdym osiedlu powinno zostać zrealizowane przynajmniej jedno zadanie małe i jedno zadanie osiedlowe. Zasada ta nie dotyczy osiedli Gładyszewo i Motylewo. Te w przypadku zadań osiedlowych zostaną połączonej w jeden obszar konsultacyjny.
Propozycje zadań mogą dotyczyć poprawy lub nowego zagospodarowania przestrzeni miejskiej. Zgłaszane zadanie musi charakteryzować trwały cel publiczny oraz musi być zlokalizowane na gruncie gminnym lub terenie w zarządzie gminy, na którym gmina może zgodnie z prawem wydatkować środki publiczne. Podobnie, jak w ostatnich latach można zgłaszać zadania zlokalizowane na terenie miejskich placówek oświatowych. Przy czym inwestycje te powinny być dostępne dla mieszkańców.
Do zgłoszenia propozycji potrzebny jest formularz, który można pobrać w Urzędzie Miasta w Biurze Obsługi Klienta ze strony internetowej www.konsultacjespoleczne.pila.pl lub też wypełniając go bezpośrednio na stronie do czego zachęcamy. Każda propozycja powinna być poparta przez piętnaście osób. Jedna osoba może zgłosić i poprzeć maksymalnie pięć zadań. Do zadań zgłoszonych w formie elektronicznej należy dołączyć skan strony z listą poparcia danej propozycji. Do wniosku można również dołączyć zdjęcia, mapy lub rysunki czy wizualizacje, jeśli będą pomocne. Nie są one jednak obowiązkowe.
Wypełniony formularz można przekazać z wykorzystaniem portalu www.konsultacjespoleczne.pila.pl, pocztą tradycyjną na adres Urząd Miasta Piły, Biuro Prezydenta, Plac Staszica 10, 64 – 920 Piła lub osobiście do Kancelarii Głównej Urzędu Miasta Piły. Zgłoszenia zadań do budżetu obywatelskiego należy składać do dnia 27 lipca 2018 roku.
Równolegle z naborem projektów prowadzony jest nabór do Komisji Konsultacyjnej. Jej zadaniem będzie wpisanie do systemu elektronicznego głosów oddanych za pośrednictwem kart papierowych. Aby zgłosić się do pracy w Komisji należy do 27 lipca br. należy wypełnić i dostarczyć zgłoszenie. Komisja będzie pracowała na posiedzeniach, których harmonogram zostanie ustalony podczas pierwszego spotkania. Udział w pracach Komisji jest bezpłatny.
Bartosz Mirowski