×
POPUP!
Ilustracja: Godło Państwowe
Flaga unii

Tu wizje
nabierają
kształtu!

PolskiAngielskiNiemiecki

Komunikat MZK
08.04.2020

Drukuj

W związku z zapytaniami kierowanymi do MZK informujemy, że po zaostrzeniu przez Rząd zasad kwarantanny oraz w związku z ograniczeniami  poruszania się po mieście, w komunikacji miejskiej w drugiej połowie marca nastąpił blisko 70% spadek liczby przewożonych pasażerów. Prowadzone przez nas codzienne spisy, codzienne badania liczby przewożonych pasażerów wykazały, że:

  • komunikacja miejska w tym czasie wykorzystywana jest praktycznie w szczytach komunikacyjnych na dojazdy do pracy w trzech głównych kierunkach: Signify, Szpital, zakłady usytuowane przy końcu al. Wojska Polskiego (Colours Factory, Sanita, Hass i Karpol), z tych kursów w czasie kwarantanny korzystało około 90 % przewożonych pasażerów,
  • poza godzinami szczytowymi na około 20% kursów nie było żadnego pasażera (tj. od przystanku początkowego do przystanku końcowego, na całym kursie nikt nie wsiadał do autobusu), a na pozostałych 80% kursów pomiędzy szczytami komunikacyjnymi przejechało łącznie maksymalnie kilku pasażerów (z tym, że w tych przejazdach na wielu odcinkach  pomiędzy przystankami pośrednimi też nie znajdowali się pasażerowie).

Wprowadzone przez Rząd ograniczenia wpłynęły drastycznie na spadek liczby pasażerów, co skutkowało tym, że w kwietniu z biletów okresowych zrezygnowało ponad 70 % klientów.

Utrzymywanie połączeń, z których w ogóle nie korzystali pasażerowie lub korzystali pojedynczy pasażerowie jest nieekonomiczne, tym bardziej, że koszt przejazdu pojedynczego pasażera w takiej sytuacji wynosi nawet kilkaset złotych.  

Należy więc uwzględnić, że skierowanie autobusu na przejazd jednej czy dwóch osób (a takie jednostkowe zgłoszenia także mamy) nie jest ekonomiczne. Taka zasada obowiązuje także podczas typowego planowania rozkładu jazdy u  wszystkich przewoźników.  

Aspekty te, w powiązaniu z poszerzeniem obowiązku działań prewencyjnych w zakresie dezynfekcji pojazdów (wszystkie pojazdy po zjeździe z linii szczytowych poddawane są dezynfekcji), wpłynęły na wycofanie kursów pomiędzy szczytami. 

Biorąc jednak pod uwagę, że sytuacja cały czas się zmienia, w sposób ciągły współpracujemy z kluczowymi zakładami pracy i po wprowadzeniu ograniczeń napełnienia pojazdów newralgiczne kursy pracownicze cały czas wspomagamy dodatkowymi autobusami. W uzasadnionych przypadkach, po wcześniejszym uzgodnieniu z zakładami pracy, kierujemy także tam dodatkowe autobusy. Największe wsparcie kierujemy do Szpitala.

Zdajemy sobie sprawę, że może być grupa klientów, których ta zmiana dotknęła, szczególnie jeśli wykupili bilet okresowy. Jesteśmy na to przygotowani. Na chwilę obecną po wprowadzeniu zmienionego rozkładu jazdy zgłosiło się do nas kilkunastu klientów którzy wykupili bilet miesięczny na dojazdy do pracy w kwietniu i jak się okazało, z uwagi na nowy rozkład jazdy nie mogą go wykorzystać, nawet uwzględniając dodatkowo skierowane przez nas do ruchu autobusy.
Każde takie zgłoszenie rozpatrujemy indywidualnie, z tymi klientami jesteśmy w kontakcie i mamy dla każdego przygotowaną propozycję.  Jeśli więc występują takie sytuacje prosimy o bezpośredni kontakt (Dział Sprzedaży i Marketingu MZK - tel. 67 213 97 31).

Także z niecierpliwością oczekujemy na zakończenie zaistniałej sytuacji i możliwość powrotu do funkcjonowania, jak przed wprowadzonymi przez Rząd obostrzeniami.

Partnerzy