×
POPUP!
Ilustracja: Godło Państwowe
Flaga unii

Tu wizje
nabierają
kształtu!

PolskiAngielskiNiemiecki

Kolejny projekt Erasmus Plus w Szkole Podstawowej nr 12
04.12.2019

Drukuj

Kolejny projekt Erasmus Plus w Szkole Podstawowej nr 12 z Oddziałami Integracyjnymi im. Janusza Korczaka w Pile. „ Everyone is Welcome”.

 

Właśnie rozpoczął się kolejny meeting projektu realizowanego od września 2019 roku w Szkole Podstawowej nr 12 z Oddziałami Integracyjnymi im. Janusza Korczaka w Pile. Projekt Erasmus Plus „Everyone is Welcome”- „Wszyscy są mile widziani” to 24-miesięczny projekt koordynowany w Irlandii we współpracy z Turcją, Włochami, Polską i Rumunią.

Dzieci na całym świecie czują się wyobcowane w szkołach ze względu na niepełnosprawność, rasę, język, religię, płeć i biedę. Każde dziecko ma prawo do bycia przyjętym, do rozwoju, nauki, prawo do chodzenia do szkoły, nauczycieli, społeczności i rówieśników. W projekcie uczniowie rozwijają kontakty towarzyskie, szacunek i zrozumienie podczas wspólnej zabawy i nauki. Kiedy są pozbawieni prawa do edukacji na wysokim poziomie, tracą okazję do stania się produktywnymi dorosłymi. Głównym celem tego projektu jest opracowanie bardziej skutecznego programu edukacji włączającej na poziomie międzynarodowym poprzez wymianę dobrych praktyk dla uczniów niepełnosprawnych lub znajdujących się w niekorzystnej sytuacji, stosowanie arteterapii dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych i innymi problemami behawioralnymi, emocjonalnymi lub psychopatologicznymi oraz zamieszczanie praktyk integracyjnych w programie nauczania.

Nasze cele to:

- Zwiększenie możliwości dla dzieci z wieloma niepełnosprawnościami w nauce poznawczej, społeczno-emocjonalnej.

- Zwiększenie świadomości włączającej edukacji, w tym promowanie zaangażowania rodziców w szkole.

 -  Zapewnienie równości, solidarności społecznej i aktywnego obywatelstwa wśród uczniów.

- Tworzenie bezpiecznych i integracyjnych środowisk szkolnych dla uczniów niepełnosprawnych, wady i szczególnych potrzeb.

- Odkrywanie mocnych stron i umiejętności uczniów poprzez terapię sztuką.

 - Zintegrowanie sztuk pięknych i terapii plastycznej z programem nauczania, aby zachęcić do integracyjnych możliwości, tworząc interesujące lekcje dla uczniów i dając im szansę na pracę.

- Wzmocnienie pozytywnych zachowań poprzez arteterapię i dzieła sztuki, pomagając uczniom w nauce ważnych lekcji życia i umiejętności społecznych, które będą umożliwiać im rozwój we wszystkich obszarach ich życia.

- Korzystanie ze sztuk pięknych w wymiarze europejskim w celu ułatwienia edukacji włączającej, dzielenie się praktykami integracyjnymi z naszymi partnerami, zdobywanie wiedzy i know - how. Grupa docelowa obejmuje uczniów niepełnosprawnych, uczniów z różnych grup etnicznych i wykluczonych przez ich rówieśników w wieku od 9 do 14 lat.
W projekcie wykorzystane będą metodologie, takie jak badania warsztatowe, praca zespołowa, korzystanie z narzędzi ICT, gromadzenie danych, dzielenie się doświadczeniami, uczenie się poprzez terapie plastyczne, seminarium, współpraca i praca z mieszanymi grupami. Zaplanowano zajęcia plastyczne, muzyczne, teatralne, rzeźbiarskie i taneczne.

Łącznie 80 uczniów i 40 nauczycieli weźmie udział w zagranicznych mobilnościach.

 

Projekty Erasmus Plus – Akcja KA2

Projekty realizowane w ramach akcji 2 „Partnerstwa strategiczne” polegają na międzynarodowej współpracy placówek edukacyjnych, władz oświatowych i innych organizacji zajmujących się edukacją szkolną. Celem działań powinno być wprowadzenie długofalowych zmian, innowacji i dobrych praktyk wszędzie tam, gdzie jest to niezbędne do zapewnienia wysokiej jakości kształcenia. W szczególności chodzi o zwiększanie osiągnięć młodych ludzi (szczególnie tych zagrożonych przedwczesnym opuszczeniem szkoły lub         z niskim poziomem umiejętności podstawowych), a także o podnoszenie jakości wczesnej edukacji i opieki oraz rozwijanie i wzmacnianie kompetencji zawodowych nauczycieli.

W akcji 2 rozróżnia się dwa typy projektów. Pierwszy z nich to projekty partnerstw strategicznych wspierające wymianę dobrych praktyk, które zakładają wzmocnienie potencjału organizacji do działań na szczeblu międzynarodowym oraz wymianę metod, praktyk i idei. Drugi typ to projekty partnerstw strategicznych na rzecz innowacji mające na celu wytworzenie innowacyjnych rezultatów pracy intelektualnej lub propagowanie nowopowstałych rozwiązań oraz innowacyjnych idei.

W ramach akcji można realizować trzy rodzaje partnerstw strategicznych:

Projekty współpracy szkół – projekty partnerstw strategicznych wspierające wymianę dobrych praktyk. Mogą w nich uczestniczyć co najmniej dwie szkoły  z dwóch różnych krajów programu.

Projekty współpracy między regionami – projekty partnerstw strategicznych wspierające wymianę dobrych praktyk. Projekty te koordynowane są przez lokalne/regionalne władze oświatowe.

Projekty współpracy instytucji działających w obszarze edukacji – projekty realizowane w ramach partnerstw strategicznych na rzecz innowacji lub w ramach partnerstw strategicznych wspierających wymianę dobrych praktyk. W ich skład muszą wchodzić co najmniej trzy organizację działające w obszarze edukacji z trzech różnych krajów programu.

 

Wspierane działania:

Międzynarodowe spotkania projektowe służące zarządzaniu projektem;

Działania służące uczeniu się/nauczaniu/szkoleniom – spotkania dla kadry i uczniów, w tym wyjazdy długoterminowe. 

Zarządzanie projektem i jego wdrażanie, w tym działania lokalne.

 

W celu uzyskania dofinansowania projekt musi wpisywać co w najmniej jeden priorytet sektorowy lub w co najmniej jeden priorytet horyzontalny, z wykazaniem największego wpływu w sektorze Edukacji szkolnej.

 

Priorytety wyznaczone dla sektora Edukacji szkolnej:

F wzmacnianie profesjonalnego profilu nauczycieli;

F rozwijanie umiejętności podstawowych;

F ograniczenie przedwczesnego kończenia nauki szkolnej;

F poprawa jakości wczesnej opieki i edukacji.

 

fot./info SP 12

Partnerzy