×
POPUP!
Ilustracja: Godło Państwowe
Flaga unii

Tu wizje
nabierają
kształtu!

PolskiAngielskiNiemiecki

Do Piły trafią elektryczne autobusy
04.09.2020

Drukuj

Miejski Zakład Komunikacji w Pile, rozstrzygnął przetarg na dostawę 5 autobusów elektrycznych i budowę 2 stacji ładowania pojazdów. Przetarg warty blisko 16 000 000 złotych, wygrała firma Solaris Bus&Coach. Inwestycja realizowana jest w ramach projektu „Zakup nowych autobusów elektrycznych wraz z niezbędną infrastrukturą ładowania”, na który gmina pozyskała dofinansowanie środkami Unii Europejskiej. Wyniki przetargu uprawomocnią się 10 września br. 

W ramach projektu Piła zyska do roku 2022 pięć fabrycznie nowych, jednoczłonowych, przyjaznych środowisku autobusów miejskich standardowych o napędzie elektrycznym. Autobusy będą miały zasięg 90 kilometrów i będą mogły przewieźć 70 pasażerów, w tym 20 na miejscach siedzących. Prócz tego powstanie również infrastruktura ładowania pojazdów, na którą złożą się:  stacja ładowania w zajezdni MZK oraz stanowisko szybkiego ładowania autobusów na pętli  przy ulicy Kossaka. Elektryczne autobusy będą bowiem obsługiwać linię nr 5.

– W ocenie naszych konsultantów, elektryczne autobusy w wystarczający sposób zabezpieczą obsługę linii, które powinny być elektryczne – stwierdził prezydent Piły Piotr Głowski i zaznaczył. – Być może w niedalekiej przyszłości takie autobusy będą miały większy zasięg i będzie możliwość obsługiwania kolejnych linii, które w tej chwili są długie.  

Prezydent Piły poinformował ponadto, że kończą się prace projektowe Zintegrowanego Centrum Przesiadkowego przy galerii VIVO! i inwestycja powinna się niedługo rozpocząć. Dodajmy także, że jeszcze we wrześniu do Piły trafi 7 zakupionych wcześniej autobusów hybrydowych. 

– Zmiany we flocie komunikacji miejskiej jakich dokonaliśmy są ogromne. Nasze autobusy, są nowoczesne, funkcjonalne i przyjazne dla pasażerów i środowiska naturalnego. Myślę, że te zalety spowodują, że pilanie – w tym i najmłodsze pokolenia – coraz częściej i chętniej będą rezygnować z prywatnych samochodów, na rzecz komunikacji miejskiej – podkreślił P. Głowski.

 

Piotr Gadzinowski 


Partnerzy