Na skróty
- Konkursy Prezydenta Miasta Piły
- Patronaty Prezydenta
- Zainwestuj w Pile
- Infrastruktura drogowa
- Przetargi - Nieruchomości
- Rewitalizacja
- Organizacje pozarządowe
- Jednostki pomocnicze - osiedla
- Fundusze europejskie
- Fundusze krajowe
- Fundusze województwa wielkopolskiego
- Linki tu jesteśmy
- E-Mapa
- Informacje dla niepełnosprawnych
- Z pierwszej ręki
- Sesja Rady Miasta
- Zwierzęta zaginione/znalezione na terenie Gminy
- W rytmie miasta
- Deklaracja dostępności
Nowe świadczenie „Dobry start”
02.07.2018
DrukujŚwiadczenie "Dobry start" przysługuje raz w roku na dzieci rozpoczynające rok szkolny w szkole (z wyłączeniem szkoły policealnej i szkoły dla dorosłych oraz szkół wyższych) do ukończenia 20 roku życia. Dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia przez nie 24 roku życia.
Świadczenie nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowania przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole.
Co ważne, rodzina będzie mogła liczyć na wsparcie niezależnie od posiadanego dochodu.
Wnioski – podobnie jak wnioski o świadczenie wychowawcze z programu „Rodzina 500+” – będzie można składać:
- od 1 lipca elektronicznie przez stronę Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej empatia.mrpips.gov.pl, ePUAP oraz przez bankowość elektroniczną
- od 1 sierpnia drogą tradycyjną (papierową) w biurze obsługi klienta MOPS-u przy ul. Grunwaldzkiej 2
Ważne! Wniosek należy złożyć do 30 listopada.
Uwaga! Wniosku drogą elektroniczną nie można złożyć na dzieci umieszczone w pieczy zastępczej. Rodziny zastępcze, osoby prowadzące rodzinne domy dziecka, dyrektorzy placówek opiekuńczo-wychowawczych, dyrektorzy regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych, osoby uczące się będące osobami usamodzielnianymi w rozumieniu ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, wniosek składają bezpośrednio w powiatowym centrum pomocy rodzinie.
Wnioskodawca, który we wniosku poda swój adres e-mail, otrzyma powiadomienie na ten adres o przyjęciu wniosku.