Na skróty
- Konkursy Prezydenta Miasta Piły
- Patronaty Prezydenta
- Zainwestuj w Pile
- Infrastruktura drogowa
- Przetargi - Nieruchomości
- Rewitalizacja
- Organizacje pozarządowe
- Jednostki pomocnicze - osiedla
- Fundusze europejskie
- Fundusze krajowe
- Fundusze województwa wielkopolskiego
- Linki tu jesteśmy
- E-Mapa
- Informacje dla niepełnosprawnych
- Z pierwszej ręki
- Sesja Rady Miasta
- Zwierzęta zaginione/znalezione na terenie Gminy
- W rytmie miasta
- Deklaracja dostępności
AUTOBUS ELEKTRYCZNY testowany na ulicach Piły
13.06.2018
DrukujNa zakończenie roku szkolnego mamy dla mieszkańców niespodziankę!
Od 13 czerwca do 22 czerwca br. testowany będzie na ulicach Piły - autobus elektryczny marki Solaris.
Informujemy, że autobus nie posiada systemu biletu elektronicznego, ani automatu do sprzedaży biletów.
Przejazd autobusem jest BEZPŁATNY!!!
Jednym z pierwszych kursów pojechał Piotr Głowski prezydent Piły wraz Tadeuszem Majewskim prezesem MZK, którzy zdradzili plany na dalszą wymianę floty Miejskiego Zakładu Komunikacji. Jak zapowiedział prezydent P. Głowski, jeszcze w tym roku ma zostać złożony wniosek na zakup pierwszego autobusu elektrycznego.
Zachęcamy do obejrzenia materiału filmowego >>>tutaj<<<
22 lutego 2018 r. weszła w życie ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych, która zgodnie z założeniem ma stworzyć warunki do upowszechnienia transportu elektrycznego w Polsce.
3,5 tys. nowych autobusów na paliwa alternatywne ma wyjechać na ulice polskich miast w perspektywie najbliższych 10 lat.
Testowany przez MZK Piła Sp. z o. o. autobus jest pojazdem bezemisyjnym, niezwykle cichym, płynnie podjeżdżającym do przystanku. Solaris tego typu pojazd, w pełni elektryczny, pierwszy raz zaprezentował w 2011 roku. Przez pięć lat rozbudował swoją ofertę o pojazdy o długości od 8,9 po 18,75 metra. Mogą one być wyposażone w różnego rodzaju baterie i systemy ich uzupełniania. Blisko 80 autobusów Urbino electric jeździ już w: Austrii, Czechach, Finlandii, Hiszpanii, Niemczech, Polsce oraz Szwecji.
Autobus bateryjny Solaris o napędzie elektrycznym nE 12 Medcom prezentowany i testowany w Pile ma zastosowany napęd Medcom i wyposażony jest w następujące komponenty:
- Silnik – dwa silniki trakcyjne asynchroniczne umieszczone w piastach ZF tylnych kół
- o mocy 2 x 60 kW ( w momencie startu pojazdu osiągają moc do 220 kW )
- Baterie zastosowane firmy amerykańskiej A 123 Li-Jon – żelazowe mają pojemność 240 kWh.
Napięcie w bateriach 600 V – waga baterii 1800 kg
- Pojazd jest ładowany za pomocą systemu PLUG-IN poprzez ładowarkę zamontowaną na dachu autobusu o mocy 38 kWh
- Czas ładowania w tej konkretnej konfiguracji to 6 h
- Do uruchamiania systemów wspomagających układ kierowniczy oraz pneumatyczny zastosowane są silniki elektryczne Tibbes – 3- fazowe.
- Pojazd można przystosować także do ładowania poprzez pantograf jak i poprzez płytę indukcyjną.
- Waga pojazdu 13 000 kg, pojemność pasażerska 70 osób
- Autobus jest wyposażony w klimatyzację z napędem elektrycznym - Konvekta U 500,
- Pulpit - Solaris dotykowy
- Pojazd posiada system rekuperacji-odzysku energii z hamowania, gdzie doładowywane są baterie trakcyjne.
- Drzwi otwierane elektrycznie - Ventura