Na skróty
- Konkursy Prezydenta Miasta Piły
- Patronaty Prezydenta
- Zainwestuj w Pile
- Infrastruktura drogowa
- Przetargi - Nieruchomości
- Rewitalizacja
- Organizacje pozarządowe
- Jednostki pomocnicze - osiedla
- Fundusze europejskie
- Fundusze krajowe
- Fundusze województwa wielkopolskiego
- Linki tu jesteśmy
- E-Mapa
- Informacje dla niepełnosprawnych
- Z pierwszej ręki
- Sesja Rady Miasta
- Zwierzęta zaginione/znalezione na terenie Gminy
- W rytmie miasta
- Deklaracja dostępności
AUTOBUS HYBRYDOWY testowany na ulicach Piły.
13.12.2016
DrukujMiejski Zakład Komunikacji przygotował dla mieszkańców świąteczną niespodziankę !
Od dnia 13 grudnia br. przez najbliższe dni testowany będzie na ulicach Piły - autobus hybrydowy marki Solaris.
Zapraszamy ! Informujemy, że autobus nie posiada systemu biletu elektronicznego, ani automatu do sprzedaży biletów.
Przejazd autobusem jest BEZPŁATNY.
Planowane linie : 13 - 14.XII - linia nr 5;
15 - 16.XII - linia nr 6 lub 17;
17 - 18.XII - linia nr 9 lub 15.
Testowany autobus Solaris Urbino 12 Hybrid wyposażony jest w szeregowy system hybrydowy HybriDrive amerykańskiego producenta BAE Systems.
Poprzednio MZK Piła Sp. z o.o. testował autobus hybrydowy z systemem równoległym. Znacząca różnica między systemem szeregowym od poprzednio testowanego systemu z napędem równoległym to rozwiązanie układu napędu.
W rozwiązaniu szeregowym główną rolę odgrywa silnik elektryczny, który zasilany jest energią elektryczną z magazynu energii. Ten z kolei ładowany jest z generatora prądu napędzanego silnikiem wysokoprężnym o niewielkiej pojemności, w przypadku testowanego pojazdu to silnik Cummins 4.5 litra spełniający normę emisji spalin Euro6 o mocy 210 KM.
Ekologiczny, w części elektryczny napęd pozwala na znaczące obniżenie zużycia paliwa i poziomu emisji szkodliwych substancji do atmosfery.
Testowany autobus Urbino 12 Hybrid zamontowany ma system Stop-and-Go, który całkowicie wyłącza pracę silnika spalinowego podczas postoju na przystanku oraz umożliwia opuszczenie go w trybie bezemisyjnym.
Pojazd wyposażony jest w baterie o łącznej pojemności 11,6 kWh. Sposób rozlokowania elementów systemu hybrydowego (w wieży silnika oraz na dachu pojazdu) nie wpływa na liczbę miejsc pasażerskich w pojeździe.
MZK Sp. z o.o.