Na skróty
- Konkursy Prezydenta Miasta Piły
- Patronaty Prezydenta
- Zainwestuj w Pile
- Infrastruktura drogowa
- Przetargi - Nieruchomości
- Rewitalizacja
- Organizacje pozarządowe
- Jednostki pomocnicze - osiedla
- Fundusze europejskie
- Fundusze krajowe
- Fundusze województwa wielkopolskiego
- Linki tu jesteśmy
- E-Mapa
- Informacje dla niepełnosprawnych
- Z pierwszej ręki
- Sesja Rady Miasta
- Zwierzęta zaginione/znalezione na terenie Gminy
- W rytmie miasta
- Deklaracja dostępności
14 mln. na drogi powiatowe w Pile
08.05.2018
DrukujJak wyglądałyby drogi powiatowe w mieście, gdyby miasto nie dofinansowywało inwestycji kwotami rzędu 14 milionów złotych? O finansach, inwestycjach i tym, dlaczego grodzkość jest niezbędna - mówił prezydent Piły - Piotr Głowski podczas spotkania z dziennikarzami na jednej z inwestycji prowadzonej na drodze powiatowej, czyli ulicy Wawelskiej.
- Skąd moje mocne poglądy jeżeli o chodzi o grodzkość miasta i moje wypowiedzi, że powiaty to ta część w Polsce, która się nie sprawdziła? Nie ma na nie pieniędzy, a jeśli nie ma pieniędzy, to trudno by miały kompetencje. - prezydent Piły wskazuje na konkretne przykłady - Od lat mamy podpisaną umowę z powiatem dotyczącą finansowania inwestycji i utrzymania bieżącego dróg powiatowych na terenie miasta. Do tej pory na utrzymanie dostajemy z Powiatu rocznie 1 mln zł (porozumienie zawarte w 2007 r.). Ten milion wystarczyłby na to, by posprzątać w mieście i odśnieżyć zimą. To jest mniej więcej taki koszt wydatków. Prezydent podkreśla, że gdyby nie pieniądze miejskie nie wystarczyłyby te fundusze na utrzymanie dróg, prace remontowe, zieleń, infrastrukturę, podatki, związane z posiadaniem tych nieruchomości, deszczówkę. - Dokładamy drugie tyle na ten pierwszy element (utrzymanie). Dużo ważniejszym jest poziom inwestycji - dodaje prezydent Głowski.
W ubiegłym roku przy 1 mln zł z budżetu powiatowego, Gmina Piła zainwestowała w same drogi powiatowe 14 mln. zł.
Szczegółowe zestawienie kosztów obecnej kadencji kształtuje się następująco:
LISTA INWESTYCJI I WYDATKÓW ZWIĄZANYCH Z BIEŻĄCYM UTRZYMANIEM PRZEZ GMINĘ PIŁA DRÓG POWIATOWYCH W OBRĘBIE MIASTA
L.p. | Nazwa ulicy | Wartość ogółem | Koszt inwestycji w 2017 roku | Zakres |
1. | ul. Młodych
|
6 014 819,93
|
875 453,85
| Projekt pn. "Rewitalizacja obszarów poprzemysłowych na terenie miasta Piły – rozwój strefy przemysłowej Piła południowo-wschodnia" współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach WRPO na lata 2014-2020. W latach ubiegłych Gmina Piła wykonała dokumentację projektową. |
2. | ul. Wawelska
|
17 279 773,85
|
5 087 902,31
| Przebudowa ul. Wawelskiej z budową ścieżki rowerowej i oświetleniem w ramach projektu: „Wspieranie gospodarki niskoemisyjnej poprzez poprawę mobilności miejskiej w Pile", dofinansowanego środkami UE WRPO 2014-2020. W latach ubiegłych Gmina Piła wykonała dokumentację projektową. |
3. | ul. Wawelska - ciąg pieszo-rowerowy od ul. Karpackiej do torów kolejowych
|
346 329,38
|
346 329,38
| W ramach projektu: „Wspieranie gospodarki niskoemisyjnej poprzez poprawę mobilności miejskiej w Pile", dofinansowanego środkami UE WRPO 2014-2020. |
4. | ul. Okrzei - ciąg pieszo-rowerowy w rejonie Ronda Kuronia
|
230 192,85
|
230 192,85
| W ramach projektu: „Wspieranie gospodarki niskoemisyjnej poprzez poprawę mobilności miejskiej w Pile", dofinansowanego środkami UE WRPO 2014-2020. |
5. | ul. Mickiewicza od strony lasu - ciąg pieszo-rowerowy od Al. Wojska Polskiego do ul. Wyspiańskiego | 1 370 600,97
| 1 370 600,97
| W ramach projektu: „Wspieranie gospodarki niskoemisyjnej poprzez poprawę mobilności miejskiej w Pile", dofinansowanego środkami UE WRPO 2014-2020.
|
6. | ul. Kossaka - ciąg pieszo-rowerowy od ronda 10 kwietnia 2010 r. do drogi krajowej nr 10/11 | 1 794 474,44
| 1 794 474,44
| W ramach projektu: „Wspieranie gospodarki niskoemisyjnej poprzez poprawę mobilności miejskiej w Pile", dofinansowanego środkami UE WRPO 2014-2020.
|
7. | Droga na Zelgniewo | 3 322 048,66
| 3 322 048,66
| Zadanie dofinansowano z programu rozwoju ponadlokalnej infrastruktury sportowej - pilotaż edycja 2017 w kwocie 1.105.064,40 zł.
|
8. | Zatoki autobusowe 3 szt. (przy ul. Śniadeckich 2 szt., przy ul. Młodych 1 szt.) | 541 055,11
| 541 055,11
| W ramach projektu: „Wspieranie gospodarki niskoemisyjnej poprzez poprawę mobilności miejskiej w Pile", dofinansowanego środkami UE WRPO 2014-2020
|
|
|
30 899 295,19 |
13 568 057,57 |
|
Pełen zapis filmowy z konferencji do obejrzenia >>> kliknij tutaj <<<
Dorota Semenov
Urząd Miasta Piły
fot. Sebastian Daukszewicz / Tętno Regionu