Urząd Miasta przyjazny mieszkańcom
14.10.2020

Koordynatorów do spraw dostępności w Urzędzie Miasta Piły powołał prezydent Piotr Głowski.  Zadaniem powołanych osób będzie sprawienie, by ratusz był dostępny dla każdego mieszkańca pod względem: architektonicznym, cyfrowym oraz informacyjno-komunikacyjnym.

Prezydent Miasta Piły powołał:

1. Leszka Litwiejko, zastępcę dyrektora Wydziału Administracyjnego, jako koordynatora do spraw dostępności architektonicznej.

2. Marka Mikanowicza, zastępcę dyrektora Wydziału Administracyjnego, jako koordynatora do spraw dostępności cyfrowej.

3. Justynę Dziubę, zastępcę dyrektora Wydziału Spraw Obywatelskich i Społecznych, jako koordynatora do spraw dostępności informacyjno–komunikacyjnych.

Celem  działań koordynatorów, jest umożliwienie wszystkim obywatelom ze szczególnymi potrzebami na przykład osobom niepełnosprawnym ruchowo, niedowidzącym i niedosłyszącym – swobodne korzystanie ze wszystkich usług świadczonych przez Urząd Miasta Piły.

Oznacza to między innymi: likwidację ostatnich barier architektonicznych w Urzędzie Miasta Piły czy też instalację lub zastosowanie środków technicznych umożliwiających osobom ze szczególnymi potrzebami swobodne poruszenie się i zdobycie informacji. Mają temu służyć na przykład: podjazdy, windy, czy sprzęt audiowizualny. 

Prezydent Piotr Głowski zobowiązał również dyrektorów wszystkich wydziałów i komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Piły, do udzielania pomocy w realizacji zadań prowadzonych przez koordynatorów. Raport z wykonanych przedsięwzięć zostanie przedstawiony do publicznej wiadomości 31 marca 2021. W kolejnych latach natomiast dostępność: architektoniczna, cyfrowa oraz informacyjno-komunikacyjna, poddawana będzie weryfikacji i w razie konieczności podejmowane będą kolejne działania mające poprawić sytuację.   

 

Piotr Gadziowski