Podsumowanie konsultacji społecznych: ul. Karpacka
12.12.2014

Informacja
z przebiegu konsultacji społecznych w związku z opracowaniem projektu drogowego na budowę ul. Karpackiej w Pile na odcinku od ulicy Bydgoskiej do ulicy Wawelskiej wraz ze skrzyżowaniem typu rondo.


Wpłynęło 8 wniosków podnoszących 26 spraw.

1) Wspólnota Mieszkaniowa Wawelska 54-56-58-60-62.
1.    Budowa miejsc parkingowych prostopadłych do jezdni wzdłuż całej ul. Karpackiej po obu jej stronach.
2.    Zaprojektowanie pasa zieleni przyulicznej z nasadzeniami drzew i krzewów na dz. nr 331/11.
3.    Połączenie z chodnikiem projektowanym istniejącego chodnika – dojścia do budynku od strony północnej, położonego na dz. nr 331/13.
4.    Rozbiórka starego chodnika biegnącego wzdłuż ul. Karpackiej i zastąpienie go nowym chodnikiem wraz ze  ścieżką rowerową.

2) Wspólnota Mieszkaniowa Karpacka 5-7-9.
5.    Budowa miejsc parkingowych prostopadłych do jezdni wzdłuż całej ul. Karpackiej po obu jej stronach lub parkingu na dz. nr 321`/12.
6.    Zaprojektowanie pasa zieleni przyulicznej z nasadzeniami drzew i krzewów na dz. nr 321/12.
7.    Uwzględnienie zjazdu z ul. Karpackiej na dz. nr 320/3 – dojazd do garaży.
8.    Skomunikowanie projektowanego chodnika z  istniejącym chodnikiem przy  altanie śmieciowej.

3) Wspólnota Mieszkaniowa Wawelska 47-49.
9.    Uwzględnienie zjazdu z ul. Wawelskiej do posesji nr 47-49 i 51-53-55.

4) Wspólnota Mieszkaniowa Karpacka 2-4-6-8.
10.    Zaprojektowanie pasa zieleni z nasadzeniami na dz. nr 331/11 przyległej do pasa drogowego.
11.    Rozbiórka starego chodnika biegnącego wzdłuż ul. Karpackiej i zastąpienie go nowym chodnikiem wraz ze  ścieżką rowerową po stronie wschodniej.
12.    Połączenia chodnika projektowanego z dwoma dojściami  (od str. południowej i północnej)  do budynku 2,4,6,8.
13.    Wyznaczenie miejsc parkingowych wzdłuż całej ul. Karpackiej po obu jej stronach.

5) Jan Fikus
14.    Odpowiednie oznakowanie parkingu budowanego wzdłuż bloku nr 2-4-6-8.

6) Kamil Bocian
15.    Połączenie projektowanej drogi rowerowej jako czwarty wlot z częścią ul. Karpackiej.
16.    Połączenie projektowanej drogi rowerowej w istniejący układ drogowy jako dodatkowy wlot na rondzie ul. Wawelskiej i Tucholskiej.
17.    Zachowanie ciągłości nawierzchni drogi dla rowerów na zjazdach.
18.    Korekta przebiegu drogi dla rowerów i chodnika w celu uzyskania przestrzeni na ustawienie znaków drogowych, podpórek dla rowerzystów i obszarów akumulacji.
19.    Korekta przebiegu chodnika po str. zachodniej ul. Karpackiej- wg załącznika graficznego.
20.    Skrócenie zatok postojowych, tak, aby zaparkowane samochody nie ograniczały widoczności na przejściu dla pieszych.
21.    Na przejściach dla pieszych zastosować płytki perforowane dla osób niewidomych i słabo widzących.
22.    Zastosować specjalne podpórki dla rowerzystów oczekujących na wjazd na skrzyżowanie.

7) Urząd Miasta Piły – Miejska Pracownia Urbanistyczna.
23.    Dokonać korekty lokalizacji ronda poprzez przesunięcie w kierunku północno-wschodnim        o ok. 6 m.
24.    Negatywna ocena lokalizacji miejsc postojowych ze względu na ich bliskie odległości względem siebie i układ naprzeciwległy – zagrożenie bezpieczeństwa i płynności ruchu.

8) Urząd Miasta Piły – Wydział Rozwoju i Funduszy Europejskich.
25.    Wątpliwości co do wielkości promieni wjazdowych na rondo umożliwiających przejazd samochodów ciężarowych oraz wykonania manewru ruchu okrężnego na rondzie.
26.    Wykreślenie torów jazdy przez rondo dla pojazdów ciężarowych.

Odpowiedzi:
Ad. 1. Brak miejsca w pasie drogowym. Zaprojektowano częściowo obustronne miejsca postojowe – równoległe do osi jezdni. Wspólnoty Mieszkaniowe mogą nabyć tereny przyległe od Gminy Piła na poprawę funkcjonowania (przeznaczając i inwestując w parkingi dla swoich mieszkańców).
Ad.2.  Tylko w pasie drogowym wg. projektu wykonanego dla ul. Karpackiej. Zagospodarowanie        dz. nr 331/11 nie wchodzi w zakres opracowania.
Ad. 3. Zostało ujęte w projekcie.
Ad.4.  Uwzględniono w projekcie.
Ad.5. Brak miejsca w pasie drogowym. Zaprojektowano obustronne miejsca postojowe – równoległe, dz. nr 321/12 nie wchodzi w zakres opracowania.
Ad.6. Nie wchodzi w zakres opracowania. Zieleń wg. projektu dla ulicy Karpackiej.
Ad. 7. Zjazd zostanie uwzględniony poprzez obniżenie krawężników.
Ad. 8. Zostało ujęte w projekcie.
Ad.9. Zostanie zaprojektowany o szer.  5,0 m.- zjazd wspólny.
Ad. 10. Projekt zieleni na dz. 331/11 nie wchodzi w zakres opracowania.
Ad. 11. Zostało ujęte w projekcie.
Ad. 12. Zostało uwzględnione w projekcie.
Ad. 13. Brak miejsca w pasie drogowym. Zaprojektowano częściowo obustronne, równoległe miejsca postojowe.
Ad. 14. Budowa parkingu przy bloku nr 2-4-6-8 nie wchodzi w zakres opracowania.
Ad. 15. Uwzględniono połączenie drogi rowerowej przy przejściu dla pieszych.
Ad, 16. Połączenie ścieżki rowerowej z rondem zostanie uwzględnione w projekcie.
Ad. 17. Uwzględniono to już w projekcie.
Ad. 18. Zostanie uwzględnione w projekcie bez obszarów akumulacji.
Ad. 19. Zostanie uwzględniona.
Ad. 20. Zostanie ujęte w projekcie.
Ad. 21. Zostaną zaprojektowane.
Ad. 22. Zostaną zastosowane.
Ad. 23. Zmiany lokalizacji ronda jest nieuzasadniona ekonomicznie ze względu na występującą podziemną infrastrukturę techniczną.
Ad. 24. Miejsca postojowe zostały zaprojektowane jako równoległe do krawędzi jezdni przez co nie będą stwarzały zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu.
Ad. 25. Zaprojektowane rondo jest rondem z wyspą przejazdową. W celu poprawy skrętu w prawo      z ul. Wawelskiej w ul. Karpacką  będzie wykonany „zabruk” o szer. w najszerszym miejscu 2,0 m. co zwiększy promień skrętu.
Ad. 26. Ze względu na ograniczenie terenu oraz przyjęte rozwiązanie nie ma możliwości wykreślenia (wydzielenia) torów jazdy dla samochodów ciężarowych.

 

/ZDiZ/