Odstąpienie od umowy z wykonawcą SDIP
29.03.2019

Gmina Piła z dniem 27.03.2019 r. odstąpiła od umowy z firmą MPTECHNOLOGY Sp. z o.o. ze Słupska, wykonawcą zamówienia pod nazwą „Rozwój miejskiego zbiorowego transportu niskoemisyjnego wraz z systemem zarządzania komunikacją miejską w Pile – budowa i wdrożenie Systemu Dynamicznej  Informacji Pasażerskiej”, z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Przyczyną odstąpienia była nienależyta i nieterminowa realizacja przedmiotu umowy.  Kontrakt opiewał na ponad 4,7 mln zł. Końcowy termin realizacji, po przedłużeniu  aneksem do umowy,  upłynął w dniu 13 marca 2019 roku.

Przedmiot umowy obejmował uruchomienie zintegrowanego systemu informatycznego, dostarczającego pasażerom komunikacji miejskiej w Pile informacji
o faktycznym prognozowanym czasie odjazdu autobusu obsługującego określoną linię
z wybranego przystanku, w tym:

  • 45 dwustronnych elektronicznych tablic informacyjnych na przystankach MZK;
  • 5 infokiosków zapewniających obsługę Pilskiej Karty Miejskiej oraz istotne dla pasażerów informacje;
  • komplet urządzeń pokładowych SDIP w 46 autobusach MZK Piła Sp. z o.o.;
  • wyposażenie Centrum Danych i Centrum Nadzoru Ruchu w zajezdni MZK Piła;
  • wyposażenie stanowiska pracownika służb miejskich w siedzibie Straży Miejskiej;
  • bezprzewodowy system łączności;
  • aplikacja mobilna oraz strona www, prezentujące dynamiczną informację pasażerską
    w czasie rzeczywistym na mapie cyfrowej.

Realizacja Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej jest objęta dofinansowaniem ze środków Unii Europejskiej w wysokości 85% wydatków kwalifikowalnych, w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.

W najbliższych czasie planowane jest uruchomienie postępowania na wybór innego wykonawcy budowy Systemu Dynamicznej  Informacji Pasażerskiej.