Gmina Piła z dniem 27.03.2019 r. odstąpiła od umowy z firmą MPTECHNOLOGY Sp. z o.o. ze Słupska, wykonawcą zamówienia pod nazwą „Rozwój miejskiego zbiorowego transportu niskoemisyjnego wraz z systemem zarządzania komunikacją miejską w Pile – budowa i wdrożenie Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej”, z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Przyczyną odstąpienia była nienależyta i nieterminowa realizacja przedmiotu umowy. Kontrakt opiewał na ponad 4,7 mln zł. Końcowy termin realizacji, po przedłużeniu aneksem do umowy, upłynął w dniu 13 marca 2019 roku.
Przedmiot umowy obejmował uruchomienie zintegrowanego systemu informatycznego, dostarczającego pasażerom komunikacji miejskiej w Pile informacji
o faktycznym prognozowanym czasie odjazdu autobusu obsługującego określoną linię
z wybranego przystanku, w tym:
Realizacja Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej jest objęta dofinansowaniem ze środków Unii Europejskiej w wysokości 85% wydatków kwalifikowalnych, w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.
W najbliższych czasie planowane jest uruchomienie postępowania na wybór innego wykonawcy budowy Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej.