Miasteczko Ruchu Drogowego własnością Gminy
16.02.2021

Gmina Piła zgodnie z porozumieniem spełniła wszystkie warunki dotyczące trwałości projektu „Budujemy miasteczka ruchu drogowego”, który realizowany był w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013, w ramach działań poprawiających bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Dzięki temu Wojewoda przekazuje nieodpłatnie na rzecz Gminy wartość poniesionych nakładów finansowych, co oznacza, że miasteczko ruchu drogowego przy ul. Dąbrowskiego stało się naszą własnością.  

 

Miasteczko Ruchu Drogowego cieszy się dużym zainteresowaniem i ma walory zarówno edukacyjne, jak i rozrywkowe. Do tej pory skorzystało z niego blisko 20 tysięcy użytkowników, a wiele osób regularnie odwiedza to miejsce - szczególnie chętnie bywają tu rodziny, które chcą aktywnie spędzić czas z dziećmi. Na ogólnodostępnym terenie odbywają się zajęcia zorganizowane z przepisów ruchu drogowego, konkursy oraz zawody. 

 

Wyżej wspomniane porozumienie zostało podpisane 28 stycznia 2013 roku, gdy Wojewoda Wielkopolski zaprosił Gniezno, Kalisz, Konin, Leszno, Ostrów Wielkopolski, Piłę i Poznań do wzięcia udziału w ogólnopolskim unijnym projekcie, który zakładał wybudowanie w każdym województwie jednego miasteczka ruchu drogowego. Inwestycja została oddana do użytku w grudniu 2013 roku. Koszt inwestycji to 652 428, 22 złotych, z czego 75 726, 64 złote to koszt, jaki poniosła Gmina, resztę kosztów pokrył Wojewoda Wielkopolski.

W ramach projektu na działce o powierzchni ~ 6500 m² pojawiło się miasteczko z drogami jedno- i dwukierunkowymi rozdzielone pasami zieleni, skrzyżowania, sygnalizacja świetlna i znaki drogowe, ścieżki rowerowe, oświetlenie uliczne, chodniki oraz elementy małej architektury.