Gmina Piła podejmuje kolejne inwestycje drogowe. Zbliża się oczekiwana przez wielu mieszkańców przebudowa skrzyżowania ulic Okólna, Tucholska i Roosevelta w rondo. W tym miejscu ruch uliczny jest wzmożony, a poprzez niefortunny obecny układ ulic, często w tym miejscu tworzą się korki. Kierowcy wyjeżdzający z ulicy Tucholskiej mają także problem z wykonaniem lewoskrętu. Tymczasem znajdują się w tym miejscu 4 przejścia dla pieszych, uczęszczane również przez dzieci, które pokonują drogę do szkoły. Tym bardziej cieszy zbliżająca się inwestycja i przebudowa istniejącego układu, o której poinforomowali dzisiaj Prezydent Piotr Głowski współnie z Skarbnik Gminy Eweliną Ślugajską, Dyrektor Wydziału Rozwoju i Funduszy Europejskich Jolantą Sobieszczyk, Dyrektorem ZDiZ Jerzym Macem oraz radnymi - Teresą Kasior i Jackiem Bogusławskim. Ponadto planowana jest przebudowa ciągu pieszo - rowerowego z budową oświetlenia w przebiegu obwodnicy śródmiejskiej wzdłuż ul. Okólnej, od ul. Młodych do ul. Ludowej.
Zarząd Województwa Wielkopolskiego, jako Instytucja Zarządzająca Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2014‑2020, w porozumieniu z gminami Pilskiego OSI planuje skumulować niezaangażowane środki Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego ujęte w Mandacie Terytorialnym POSI, Zgodnie z „Mandatem Terytorialnym dla Pilskiego Obszaru Strategicznej Interwencji” na dofinansowanie projektów przyznano wstępnie 110 881 433 zł, w tym 98 351 833 zł z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR), w tym EFRR dla m. Piły 53,26 mln zł.
Wstępnie szacuje się, że oszczędności i niezaangażowane środki EFRR w POSI wyniosą ok. 7,5 mln złotych, w tym środki m. Piły prawie 2,3 mln zł.
Zgodnie z harmonogramem naboru wniosków, planowane jest przez IZ WRPO 2014+ ogłoszenie konkursu w listopadzie 2018 roku dla gmin OSI w Poddziałaniu 3.3.1 „Inwestycje w obszarze transportu miejskiego”.
Uruchomiono prace nad przygotowaniem wniosku o dofinansowanie kolejnego projektu drogowego w Pile.
Zakres rzeczowy:
Wartość projektu szacuje się wstępnie na ok. 3 mln zł. Realizacja projektu w latach 2019 – 2021.
Planowany projekt będzie kontynuacją dotychczasowej strategii niskoemisyjnej poprzez poprawę mobilności miejskiej. W znaczący sposób poprawi on m.in. możliwości komunikacyjne autobusów transportu publicznego na newralgicznym skrzyżowaniu. Będzie także kolejnym etapem budowy jednolitego systemu bezpiecznych tras rowerowych.
BP, RFE
zdjęcia: J. Oburota