Corocznie Urząd Miasta Piły przeprowadza akcję usuwania z terenu gminy wyrobów zawierających azbest. Usługa jest bezpłatna i jest kontynuowana w bieżącym roku. Aby pozbyć się niebezpiecznych dla zdrowia materiałów, ich właściciel powinien przedstawić informację na ten temat. Formularz informacji o wyrobach zawierających azbest oraz druki innych dokumentów, znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Piły;
http://bip.pila.pl/subcontent.php?cms_id=727.
Miejsce złożenia dokumentów:
Kancelaria Główna Urzędu Miasta Piły, parter, pok. 7A (W czasie epidemii skrzynka podawcza przed wejściem głównym Urzędu Miasta Piły.
Pomoc/informacja
tel. 67 210 42 59
Godziny pracy:
poniedziałek – piątek 7:30 – 15:30
Podstawą wszczęcia działań jest uchwalony przez Radę Miasta Piły „Program usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu miasta Piły na lata 2014 – 2032”. Dokument ten ujmuje zagadnienia związane z realizacją obowiązków, wynikających z „Programu oczyszczania Kraju z Azbestu na lata 2009 – 2032”. W 2020 roku z terenu Piły usunięto 33,035 Mg wyrobów zawierających azbest na kwotę 14 536,70 zł brutto. Zadanie sfinansowano ze środków budżetu gminy.