Na najbliższej sesji Rady Miasta, która odbędzie się 28 kwietnia 2020 roku, przedstawiony zostanie projekt uchwały tzw. krajobrazowej, która ureguluje zasady umieszczania reklam w przestrzeni miejskiej.
– Myślę, że jest to bardzo oczekiwana uchwała. Ona zmieni bardzo pozytywnie wygląd miasta. W tych miastach w Polsce, w których wprowadzono wcześniej tego typu rozwiązania, zmiany są olbrzymie, dostrzegalne i bardzo dobrze odbierane. Jest to projekt, który w dużej mierze ogranicza liczbę reklam i możliwość ich sytuowania w przestrzeni publicznej, ale też porządkuje, tzn. umożliwia umieszczanie szyldów, chroni przestrzeń budynków zabytkowych. Daje wiele możliwości lepszego i skuteczniejszego reklamowania się – zapowiada prezydent Piotr Głowski.
Proces rozłożony jest na bardzo długi czas. Właściciele istniejących już reklam będą mieli kilka miesięcy, a nawet lat na dostosowanie się do nowych zasad, zależne będzie to od położenia reklamy. Ważne jest również to, że uchwała dotyczy wyłącznie reklam postawionych legalnie – wszystkie, które postawione są bez odpowiedniej dokumentacji będą musiały zniknąć natychmiast.
– Jestem przekonany, że będziemy mogli cieszyć się wieloma przestrzeniami na terenie miasta, które uzykają nowy, ładniejszy wygląd – dodaje Piotr Głowski.
Przypominamy, że o wstępnych założeniach projektu i zasadach, które wynikają z przepisów zawartych w ustawie przyjętej przez parlament w 2015 roku pisaliśmy: Uchwała krajobrazowa – kres reklamowego chaosu.