Publiczne Przedszkole nr 14 im. Wróbelka Elemelka w Pile może pochwalić się dużym sukcesem, uzyskując wysokie miejsca w plebiscycie PRZEDSZKOLE NA MEDAL organizowanym przez ,,Głos Wielkopolski”. Placówka, grupa przedszkolna oraz dwoje nauczycieli zostało zgłoszonych do konkursu przez rodziców wychowanków. W wyniku głosowania, Pani Ilona Maras, nauczycielka Publicznego Przedszkola nr 14 im.Wróbelka Elemelka w Pile została Nauczycielem Roku Przedszkola w powiecie pilskim.
Jako dziecko miała wiele marzeń, ale tym jednym, które chciała od zawsze spełnić była praca z dziećmi i jak się dziś okazuje, udało się to marzenie osiągnąć. Pani Ilona Maras uważa, że ,,kontakt z dziećmi od zawsze sprawiał mi wiele radości i satysfakcji, dlatego też cieszę się, że mogę połączyć zawód z pasją. Obcowanie z dziećmi wzbogaca człowieka, wymaga bowiem patrzenia na świat oczami dziecka, co dla nas dorosłych bywa niezwykle trudne”.
Pani Ilona Maras oprócz kierunku edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej ukończyła również kierunek muzyczny (Edukacja muzyczna w zakresie sztuki muzycznej) - jej pasją jest również muzyka i wszystko co z nią związane. Wciąż poszukuje nowych metod pracy z dziećmi, stąd wziął się m.in. pomysł na wprowadzenie do zajęć niekonwencjonalnych instrumentów- bum bum rurek i dzwonków systemu chroma notes, które wykorzystuje z powodzeniem od kilku lat. Sukcesem był przygotowany przez panią Ilonę Maras występ wokalno- taneczny dla Donatana i Cleo, a zdjęcia z tego wydarzenia ukazały się na stronie internetowej samej artystki.
Swoim podopiecznym, Pani Ilona Maras chciałaby zaszczepić miłość do muzyki i odkryć drzemiące w nich pokłady muzycznej wrażliwości. Dzieci ceni za ich spontaniczność oraz niezwykłą szczerość. Największą satysfakcję ze swojej pracy odczuwa widząc stałe postępy swoich podopiecznych - ,, każdy najmniejszy sukces dziecka jest również moim sukcesem – lubię cieszyć się z ich osiągnięć i czerpię z nich siłę do dalszej pracy”.
Zdobycie tytułu Nauczyciela Roku Przedszkola, to dla pani Ilony Maras duży zaszczyt i jednocześnie nowe wyzwania w pracy twórczego pedagoga.